Schoonster staat voor meer aandacht en een schonere en betere leefomgeving

02-09-2016

 

Maandag 15 augustus wordt het nieuw landelijk werkend schoonmaakbedrijf Schoonster gelanceerd, een initiatief van de bedrijven die nu opereren onder de noemer Schoongroep Nederland. Schoonster keert schoonmaken in heel Nederland binnenstebuiten. Het merk wil de markt bewuster, menselijker en innovatiever benaderen.

 

Van schoon tot Schoonster 

De initiatiefnemers van Schoonster hebben de afgelopen jaren geconcludeerd dat het oude schoonmaakmodel niet interessant wordt gevonden en weinig waardering krijgt. Daarbij is er ook veel te weinig inspiratie voor mensen, innovatieve processen en maatschappelijke waarde. Het moet menselijker, met meer aandacht voor een schonere en betere leefomgeving. Een kritische blik op de branche leert dat het te vaak alleen om tijd en kosten gaat. Schoonster wil waardevoller zijn voor mensen, de maatschappij en cliënten door heel Nederland. Daarvoor gaat het bedrijf vernieuwende maatwerkoplossingen bieden.

 

Overal in Nederland Schoonster in plaats van Schoongroep Nederland

In 2008 is Schoongroep Nederland opgericht. Inmiddels met 19 middelgrote regionale schoonmaakbedrijven een goede top 10 speler in Nederland. Samen hebben de bedrijven circa 3500 medewerkers en 65 miljoen euro omzet. Schoongroep Nederland was meer een samenwerkingsverband om kennis uit te wisselen en diverse lokale krachten te bundelen. Maar er was nog geen duidelijke landelijke organisatiesignatuur en onderscheidende marktpropositie/-waarde.

 

De Schoonster Partners geloven in verantwoordelijkheid, vertrouwen, aandacht

De 20 partners (*zie note) zijn allemaal eigenaar/directeur van regionale Nederlandse bedrijven in de schoonmaakwereld. Ze weten dus heel goed wat er nodig is om Schoonster landelijk waardevol te laten zijn. Verantwoordelijkheid, vertrouwen, aandacht zijn essentieel voor duurzame relaties. Daarom zijn de partners zelf contactpersoon en verantwoordelijk voor alle zaken. Dus geen wisselende managers, afstandelijke directies of medewerkers die zaken afschuiven.

 

Ambitie

Dit geeft Schoonster een heldere ambitie en missie voor de toekomst. Er wordt dagelijks gewerkt om interne en externe processen goed hierop aan te sluiten. Het gaat dus niet alleen om het schoonmaken, het onderhoud en het specialistisch reinigen. Maar de hele geïntegreerde aanpak. Landelijke kantoren, bedrijven, industrieën, zorg, wooncorporaties, openbare/recreatieve omgevingen en tankstations. Zo zorgt Schoonster nu al dagelijks voor zo'n 200 tankstations.

Meer informatie over Schoonster? Bezoek de website of neem contact met ons op!

 

*20 Schoonster Partners: Arjan Reerink, Bert Hermsen, Cor Jansen, Edwin Faber, Erik Kreuk, Gert van de Pol, Ivo van Oerle,  Jacco van der Knaap, Jeroen Schwartzmans, Jos Veens, Marcel van de Kraak, Michel van Dooren, Peter Kuil, Quiryn van den Broek, Remy Scheringa, Ronald Dros, Sander Florie, Sander Goris, Sibold Jellema,Toni Iniguez Najdanovski

 

Nieuwsoverzicht
Contact met een van onze kantoren: